Aki elindítja a saját vállalkozását, az nem csak arra kell sasszemmel odafigyeljen, hogy jól végezze el a vállalt feladatot, hanem arra is, hogy miképpen népszerűsíti majd a cégét a potenciális és már meglévő ügyfelei között. A reklámajándékok az egyik legkellemesebb és viszonylag olcsó módjai ennek az önreklámozásnak. Ha valakinek ad egy emblémázott telefontöltőt vagy határidőnaplót, az tulajdonképpen nem csupán egy öncélú reklámmal találkozik, hanem kap valamit, amit fel is tud használni.
És a lényeg az utolsó részében van a mondatnak. Vagyis olyanok kell legyenek a reklámajándékok, amelyeket valóban fel is használ az, aki kapja. Hiába fizet ki több ezret egy-egy sporttáska logózására, ha olyannak adja, aki sosem veszi majd elő a szekrényből és csak ott porosodik. Inkább arra törekedjen, hogy mindenik ügyfeléhez olyan reklámajándékok jussanak el, amelyek egy héten legalább egyszer a kezébe kerülnek. Így az Ön logójával is találkozik ilyenkor és mindehhez kellemes élményt kapcsol, hiszen hasznos az a valami, amit adott.