Nem képezi vita tárgyát, hogy a marketing területén az lesz hosszú távon is sikeres és érhet el eredményeket, aki a célközönség pontos meghatározásával kezdi a folyamatot. A célközönség nélkül csak vakon lövöldözünk és rengeteg pénzt kidobhatunk az ablakon, ha nem tudjuk, hogy kiknek kommunikálunk, a termékeink és ezáltal a marketingünk is kiknek szól majd.Tegyük fel a kérdést: kiknek készültek a termékeink, szolgáltatásaink? Különbséget kell tenni férfias és nőies termékek között és ez alapján használni a nemi vizuális kódok és a nemi sztereotípiákon alapuló kommunikációs elemeket. Manapság a társadalmunkat leginkább foglalkoztató téma a nemek definíciója. És ez a marketing szakemberek számára is feladja a leckét. Nagyon nehéz úgy kommunikálni, hogy ne legyenek olyanok, akik nem értenek egyet velünk. Igaz marketing szempontból ez csak egy tényező a sok közül, ami a fogyasztói magatartást alakítja, ámde egyáltalán nem lényegtelen, vagy elhanyagolható tényező.A nemek szerinti fogyasztói magatartás a marketing szakemberek szerint nemcsak bizonyos termékek árainak emelését teszi lehetővé, hanem növeli az értékesítést is.A marketingben egy termék vagy szolgáltatás pozicionálásának szűkítése mindig emeli az árakat és ezt érdemes észben tartanunk a reklámanyagaink és kommunikációnk szempontjából is.
