A digitális technológia megjelenése mindenre hatással van, így az üzleti világra is. Mi hatására tűnnek el olyan nagy márkák, amik régen nem csak ismertek, de közkedveltek is voltak? Ez is a digitális technológia listájára írható, ami akkor ezek szerint nem csak hasznára lehet egy vállalatnak, hanem kárára is?
De nézzünk egy-két példát arra, mi vezethet egy közismert vállalat bukásához, és ezáltal egy márka eltűnéséhez?
Leggyakoribb este, amikor a vállalat elbízza magát a múlt sikereire alapozva és nem jól méri fel a saját képességit. Vagyis, ha terjeszkedni szeretne az egyre növekvő termékeladások által, túl lő a célon. Több márka eltűnéséhez az vezetett, hogy új piacot szerettek volna meghódítani, de nem jól mérték fel a helyzetet.
A másik gyakorta megjelenő hiba, amit egy sikeres vállalat elkövethet és márka eltűnéséhez vezethet, az a minőségromlás. Lehet egy fogyasztó éveken át márka hű, ha hosszú távon csalódik az adott termék minőségében, bizalmát veszti és márkát vált.